Razowe nachos

Razowe nachos świetnie pasują do guacamole, sosu salsa, humusu i innych dipów. Doskonałe na popołudnie z przyjaciółmi. Warto pamiętać, że żyto jest bogate w witaminy A, B, E, PP, żelazo, wapń i potas.

razowe nachos

Czas przygotowania: 10 minut (plus 15 minut smażenia)

 

Składniki:

200g mąki żytniej razowej typ 200

10g masła

50-100ml ciepłej wody

Szczypta soli

Pół łyżeczki papryki ostrej lub słodkiej

Co jeszcze?

Patelnia

Miska

Papier do pieczenia

Wałek

Nóż

 

Przygotowanie:

Przygotowanie Nachos jest banalne. Do miski wsypujemy mąkę dodajemy masło, sól i paprykę. Wlewamy ok. 50ml ciepłej wody. Zagniatamy ciasto. W razie potrzeby dolewamy trochę wody. Ciasto powinno mieć jednolitą konsystencję. Dzielimy je na porcje i wałkujemy między dwoma kawałkami papieru do pieczenia. Ciasto powinno być dość cienkie, ale na tyle grube, by dało się je odkleić od papieru. Z rozwałkowanego ciasta wykrawamy trójkąciki.

razowe nachos na patelni

Teflonową patelnię rozgrzewamy i wrzucamy na nią tyle trójkącików ile się zmieści w jednej warstwie (tak, żeby się nie skleiły). Czekamy aż się zarumienią delikatnie potrząsając patelnią co jakiś czas. Przewracamy na drugą stronę i opiekamy z drugiej strony. Ściągamy gotowe nachos z patelni i wrzucamy kolejną porcję. Operacje powtarzamy do wykorzystania całego ciasta. Ciasto można też przez kilka dni przechowywać w lodówce.

 

Wartości odżywcze na 100g (to bardzo dużo nachos):

Kalorie: 368

Białko: 8g

Tłuszcze: 6g

Węglowodany: 71g

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s